lördag 27 april 2013

Fint besök!

DSC06447

Att vårt lilla barnbarn, Freja skulle komma tillbaka så snabbt efter Påsk hade vi inte räknat med Ler.
Hennes mamma och pappa passade på att köpa en ny bil under påskhelgen här nere i södern och då blev de tvungna att komma ner igen för att köra hem den nya bilen. Inget oss emot för då fick vi träffa vår lilla älskling igen….
Alltså den här lilla flickans mormor kan ju inte få nog! Hon är helt ljuvlig och mer och mer i takt med att hon växer så tycks min kärlek till henne bara bli djupare och djupare.

grandma was here Både John och jag jobbade eftersom de kom mitt i veckan  men vi fick passa på och mysa under kvällarna med mycket bus och kärlek. Till och med passade vi henne alldeles själva så att Johanna och Johnnie kunde gå ut på en date – den första efter det att Freja blev född. Och stolt kan jag meddela att våra “skills” sitter kvar även som mormor och morfar.
Ränderna går aldrig ur en zebra brukar man ju säga och efter ett bad, en godnatt saga och en flaska välling så sov Freja som en liten prinsessa.
Jag och Johanna fick också lite egen tid som i gamla tider då vi kunde strosa runt på stan och shoppa, fika, sätta oss på en parkbänk och bara njuta av att bara finnas till (Freja och hennes pappa åkte till Biltema).

Tomt blev det efter dem när de reste hem och jag kommer ofta på mig själv att jag räknar veckorna tills vi ska ses nästa gång.
4 veckor……

DSC06451DSC06467

DSC06469DSC06449DSC06476IMG_0800

IMG_0802IMG_0811IMG_0809
IMG_0839

Vi fick några nya fotografier i veckan då hon firade 6-månader. Jag kan inte fatta att tiden går så snabbt – jag ser det ju på Freja för hon växer så det knakar och blir större för varje gång samtidigt som hon lär sig nya saker och erövrar nya erfarenheter hela tiden Jag hinner knappt med men det är väl just det som det är med att vara mormor och vara på lite avstånd. Hur som helst så är hon det vackraste jag vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar