måndag 17 januari 2011

Kan man inte bläddra förbi vissa månader i almanackan?

Jag vet inte hur det har varit i resten av landet men HÄR där jag bor, hemma på min gata så har den senaste tiden varit mulen och grå.
Det blev ännu gråare nu när snön nästan smält bort. Kvar längs med stadens gator så ligger högar med smutsig snö som blivit till is – ingen vacker syn!
Det är mörkt när man går till jobbet  och mörkt när man kommer hem. Man kan inte nog längta tills det är ljusare tider. Trots födelsedagar i januari, februari och mars som vanligtvis livar upp så tycker jag att efter december månad kan man direkt bläddra fram i almanackan till april månad, konstigt men det har jag alltid tyckt!
Min smak är enkel. Jag nöjer mig alltid med det bästa så därför  fullständigt frossar jag i ljus i alla de brännbara former och tulpaner i ljusa färger. Jag intalar mig själv att det får mig att bli piggare i väntan på det riktiga ljuset – solen och allt liv i naturen.
DSC03333DSC03338

Jag drömmer i kapp med bilderna på picasa som fångat känslor om förra årets vår och sommar. Som invaggar mig i en slags ro i att bakom varje grå moln så lyser solen.
2434DSC0243777

DSC00194

Så när jag gå och lägger mig i kväll är jag en dag närmare ljusare tider - än vad jag var i går!
                                                                 Det gillas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar