lördag 5 mars 2011

En härlig lördagsmorgon

Jag vaknade upp i morse till en sån där HÄRLIGT SOLIG lördagsmorgon med blå himmel. Låg och funderade ett tag om jag skulle ta promenaden utomhus istället för på mitt ” indoorwalking band”.
John hade lite att förbereda inför helgens aktiviteter så jag gick iväg själv med musik i mina öron och mössan nerdragen för att dölja morgonfrissan.
Utomhus – blev det och skönt var det.
Löften om våren kändes i luften, solen till och med värmde om man stod i skydd för vinden. Havet glittrade med guppande isflak inne vid strandkanten. Morgonpigga Helsingborgare satt och solade sig, förvisso påpälsade men jag kunde inte annat än le när jag passerade dem. Vilken härlig plats jag bor på! Med strand och hamn in på knutarna.
IMAG0032IMAG0033
Från min favoritplats i Norra Hamn såg det ut som en jätte “slusch” längs hela stranden – en sån krossad isdrink i knalliga färger som man kan köpa på marknad.
Jag kunde riktigt känna livet i mig själv<3.
När jag gick hem så svängde jag förbi bageriet och köpte några nygräddade frallor. Jag hann med att förbättra brännan med 21 minuters sol också innan jag var framme - hemma på vår gata.
Det är inte svårt att vänja sig vid sådana här härliga mornar. Nu väntar ett rykande varmt skumbad och jag har haft den mest ultimata starten för en alldeles perfekt lördag.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar