tisdag 1 mars 2011

Nytt kapitel i våra liv

I morse vinkade vi adjö till vår yngsta son Anton som åkte ut på mission för två år framåt – med start från och med idag den 1 Mars 2011.
Han skall först till Stockholm ett tag innan hans visum är helt klar för att resa till Texas, Dallas.
Det var med blandade känslor som jag såg honom gå på flygplanet – missförstå mig inte,  jag är stolt över det beslut som han själv har fattat men eftersom han är vår yngsta som lämnar boet så känns det lite extra i mammahjärtat.
Det kommer bli helt nytt kapitel i våra liv med att inte ha några barn hemma längre. Det är det här med att säga hejdå som jag mest av allt avskyr – jag har alltid tyckt att det är något vemodigt med avsked.
IMAG0014IMAG0018IMAG0015

IMAG0023IMAG0025

Det kommer ta ett tag innan jag kommer på hur min tid ska riktas emot något annat nu. Fatta att jag ska vända sida i boken.
Det kanske är dags med att börja den där silversmideskursen som jag alltid drömt om! Jag kan också bli mer seriös i mina hobby med att fotografera.
En liten hint är att jag är redo att bli mormor också – det får komma när det vill….
Det är nästan lite overkligt att det är bara vi – John och jag igen. Ta bara det här med att man ska bara laga mat till två personer!!!
Anton konstaterade igår kväll då vi satt och åt middag – Mamma, hur ska det gå när du har svårt att laga till tre, du tänker fortfarande att vi är fem och nu ska du tänka två!”
Stackars John! Det kommer bli många rester……..
Hur som helst så vet jag med mig själv att är mina barn trygga och lyckliga i sina liv så är jag en lycklig mamma också.
Och två år går ju ganska fort.

1 kommentar:

  1. Från en med minst 15 års erfarenhet av "ensam" så måste jag säga att det är den BÄSTA tiden i livet. Jag har barn som jag älskar, jag har barnbarn som jag älskar - ingen av dem finns längre i lägenheten - det är sant men sedan har jag två verkliga guldkorn MIN TID som är min och den ERFARENHET jag fått av livet. Bara du landat efter det sista farvälet - är det bara att göra allt deyt där du tidigare inte fått plats med men så gärna velat göra.

    SvaraRadera