måndag 20 juni 2011

Med lust och fägring stor….

Det känns nästan inte verkligt att vi imorgon inte ska gå upp till jobbet!  Utan att DSC03870semestern är äntligen här – förvisso tidig i år. Men ack så redo jag är för en tids ledighet.
John och jag ska åka upp till Stockholm över midsommar för att umgås med goda vänner och vår familj. Vi har fixat blom och fisk vakt så vi får väl se när vi kommer hem igen.
Vi ska göra sånt som vi vanligtvis inte gör och hinner med då vi besöker huvudstaden under övriga året – ut i skärgården, insupa den med lust och fägring stor,  strosa omkring i gamla stan, upptäcka nya sidor med Stockholm och unna oss lite guldkant i semestern.
Att vila och hämta ny energi är också något som står högt upp på vår prioriterade semesterlista. Kanske jag gör det bäst här hemma på vår sida av landet – i en solstol med sand som jag kan låta rinna mellan fingertopparna, i salta dopp och sticka näsan i en nyinköpt pocketbok.Vädret kanske inte just nu inbjuder till detta – men jag har hopp om sådana dagar också.
DSC03872DSC03884

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar