lördag 4 juni 2011

Vi tog dagen som den kom….

DSC03804Och havet hjälpte till med lugnet.

Vi hade en första riktiga stranddag på Playa del Örbyängar – ja, en sån med picknick korgen laddad, engångsgrill, brassestolarna, tidningar att bläddra i, badkläder, handdukar, parasoll till John, spotify till öronen och sololja.
Vi räknade ut att detta var den första lediga helg på väldigt länge – så det var njutning på maximal nivå  (även om vi blev en aningens brända).


DSC03798

Jag tog mitt första dopp för i år och i takt med dagen så det blev det några till – helt kallt och ljuvligt. 
John som var förkyld stannade uppe på stranden, lyssnade på musik och passade grillen.

DSC03797DSC03814 

Jag tog en promenad längs stranden – plockade drivved som ska bli mitt lilla sommarprojekt i år.
När Johanna var ner sist så såg vi i en väldigt dyr inredningsbutik – en lampa, foten var tillverkad i drivved och jag blev helt kär i den.
Vår plånbok tillåter inte en sådan dyr lampa – men det såg inte så svårt ut att kunna själv tillverka en liknande. Så jag skall göra ett försök att själv skapa men först måste jag samla ihop – pinne för pinne.

DSC03811DSC03802

                        Sommaren är äntligen här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar