torsdag 17 november 2011

Usch men vilken tur!

tandläkarenAtt gå till tandläkaren är nog det värsta som finns och dyrt är det också.  Jag kan nog säga att jag nästan föder barn hellre än att sätter mig hos en tandläkare!!! Jag hade haft ont i en tand i nästan en hel vecka jag kände snabbt igen symtomen och visste exakt åt vilket håll det barkade. Jag borstade tänderna flera gånger om dagen, flossade med tandtråd och  fluor – ade mig med starka grejor som luktade desinfektionsmedel. men inget hjälpte emot en redan angripen tand.
HELT VÄRDELÖST!
Jag ville absolut inte gå iväg, jag drog ut på det ända tills jag inte stod ut längre och inte kunde sova. Det hör till saken att jag den senaste tiden inte har haft en egen speciell tandläkare. Jag har gått akut då jag har haft problem. De årliga kallelserna har jag struntat i – det är nästan så jag skäms.
Men nu har jag en tandläkare igen en som tog det varligt, en som hela tiden berättade vad han skulle göra, en som var lätt på handen. Ja, jag kom iväg, blev bedövad med max dos tror jag - för det tog långt tid innan jag kunde känna att jag hade en vänstersida i ansiktet och tvåtusen kronor fattigare.
Usch, men vilken tur för i morse vaknade jag efter att ha sovit en hel natt rakt igenom utan att känt av tandvärk.
                           Så nästa gång han kallar så kommer jag!

1 kommentar:

  1. Vet precis hur det känns - både skräcken och att bli hjälpt

    SvaraRadera