torsdag 24 november 2011

Happy Thanksgiving!

Vilken härlig dag att fira egentligen. En dag då man tänker lite extra på allt det där som man uppskattar i sitt liv.  Kalkoner steks och fylls med stuffing. Man är ledig, träffar sina familjer och vänner umgås, tittar på fotboll och äter gott. Man dekorerar sitt hem, sitt bord för att fira. Pumpor i långa rader - man plockar fram det sista i höstens alla färger. Precis så där före innan julen tar vid.
Jag har mycket som jag är extra tacksam för, sådant som förgyller min tillvaro. Min familj, mina vänner, min syn på saker och ting. Ja,  livet i sig själv. Om man helt krasst tittar på det ur den synvinkeln så kanske man inte behöver en dag speciellt för att känna den tacksamheten i sitt liv. Det borde man kunna göra när som.
Traditionen och historien bakom dagen kanske inte står för Sverige direkt.
Men goda traditioner är aldrig fel att ta efter tycker jag. Och varje liten högtid är väl ett perfekt tillfälle att fira. Jag röstar för fler dagar att fira. Fler dagar att samla sina nära och kära på. Dessutom ÄLSKAR jag kalkon – om sanningen ska fram!

thanksgiving 1höstträdthanksgivingRoastTurkey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar