tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag!

hjärtaDet har varit en riktig hjärtedag på jobbet i dag. Vi har skapat hjärtan på löpande band. Röda och rosa silkesbollar, glittrigt rött glitter och vi har pratat om vem vi är kära i –
jag är kär i min mamma, det är en hemlis, jag vill inte vara kär  i någon, jag är kär i min nalle”.
Tankarna har varit många och skiftande men alla har givit uttryck för något som känns i hjärtat.
Ofta kommer jag på mig att häpnas över hur klarsynta och brutalt ärliga åsikter, kommentarer som kan komma ur ett barns mun.
Jag glömmer aldrig ett samtal som jag hade för några år sedan med en liten pojke som frågade mig –
Fröken vem är du kär i?
Jag svarade “Jag är kär i John, han som jag är gift med, han som brukar hämta mig efter jobbet”. 
Pojken tittade på mig med en absolut allvarlig blick“men jag vill ju gifta mig med dig!!!!”
Jag hade svårt att hålla mig för skratt när jag frågade honom “vad vi skulle göra med John då?”
Pojken ryckte på axlarna “Vi kan slänga honom på tippen!!!”.

Många härliga minnen och tankar som jag har gömt i mitt hjärta -  att plocka fram och som tur var så slängde vi inte John på tippen. Jag är fortfarande gift med honom och det är jag så tacksam för. Jag älskar honom med hela mitt hjärta och så är han ju ett riktigt hjärtebarn också!!
Han fyller år den 14 februari– inte illa det, att pricka så väl in den dagen. Då det säkert köps mest rosor, i alla de olika färger, dagen då man stoppar i sig vaniljhjärtan så att det nästan står ut på alla håll. Dagen då man bekräfta sin kärlek på olika sätt – kramar, pussar och mycket annat <3.
                                             GRATTIS till min Älskling !
DSC04787

DSC04756DSC04785

                             På ALLA HJÄRTANS DAG <3

1 kommentar:

  1. Det var väl bra gjort av mej att pricka in alla hjärtans dag. Men - kan jag avslöja - det var inget som firades 1965 då John föddes. Det var bara en amerikansk grej som så småningom förstärkte hans födelsedag.

    SvaraRadera