onsdag 1 februari 2012

Skulle detta vara nödvändigt?

Nvinterär vi här ner i Södern inte fick någon snö till jul – så hoppades jag nästan på att vi skulle slippa det under resten av vintern. Och under nästan hela januari månad såg det väldigt hoppfullt ut. Jag hörde till höger och vänster om lökar som började titta upp i rabatter. Fåglar som vanligtvis dragit till varmare breddgrader gick att upptäcka. Jag började drömma om en tidig vår. Jag till och med skickade efter en vår parkas som snart kommer med posten.
Men då drar rysskylan in – som om detta nu skulle vara nödvändigt!!!
rysskylankallt

Jag blev nu tvungen att ta fram min Tenson jacka, tumvantar, överdragsbyxor och mössa  - och ändå fryser jag. 
Kylan verkar till att gå igenom ALLT – känner mig lite gnällig över torra händer, läppar och mina drömmar ser ut till att tillfälligt grusas.
       Det ända raka är ett varmt skumbad – så nu går jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar