lördag 5 maj 2012

A Hen party – Woman only……

Lördag och en ledig förmiddag. Min, John har haft att göra på annat håll.
Så hemma på vår gata har jag suttit och rensat bland gamla bilder och dess för innan sågrekland2g jag på en av mina favoritmusikaler genom alla tider – Mamma Mia.
musikalen
Jag kunde inte låta bli att le av de många minnen jag har som är förknippat med musiken, Grekland, maten och goda vänner.
En sommarkväll för några år sedan gjorde jag en speciell kväll och på inbjudan stod det: 
Kom i Mamma Mia utstyrsel så väntas en kväll i grekiska smaker.
Vissa tog det verkligen på allvar och lånade en kostym som faktiskt var med i en skoluppsättning av musikalen. Vi åt, skrattade, sjöng med i karaoke versionen och vissa av oss vågade till och med ta några dans moves till filmens:
                                                                                   “You can dance”.
Så fort årets första solbränna syns och varma dagar infinner sig så får jag en sådan stark längtan till mitt favorit resmål som jag många gånger besökt – Grekland. Jag riktigt längtar efter en stor grekisk sallad med mycket feta ost och oliver som jag intar på en liten taverna med utsikt över det stora blå.

DSCF0468grekland1

grekisk matDSCF0465

                                 JAG TROR NI FATTAR…….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar