lördag 26 april 2014

En gilla knapp!

gilla1Jag hörde en intressant diskussion på tv:n för några dagar sedan. Det handlade om hur viktigt det är att vi använder gilla knappen på facebook, ofta! Det var en forskare som uttalade sig om vett och etikett på nätet och då speciellt i de sociala rummen. Hon talade om hur viktigt det är för alla att känna sig bekräftade, att bli omtyckta för det som vi gör, lägger ut och står för. Hon talade även om hur många som går runt och aldrig blir sedda, aldrig blir gillade.
Mitt hjärta gråter med dem.
 
Jag har funderat lite över det. Vi hade behövt en gilla knapp i det verkliga livet också. Hur mycket trevligare det blir då vi berättar för varandra vad vi uppskattar hos varandra. Jag har sett skillnaden hos vissa som jag under årens gång arbetat med, som jag har mött i olika möten. Jag blir alldeles varm inom mig då jag tänker på speciellt ett tillfälle. Hur en person med lite osäker framtoning växte och blev stark genom positiv feedback.
Det är egentligen otroligt hur mycket vi kan göra för varandras trivsel genom enkla saker som ett leende, en komplimang, det här gjorde du bra, så fin du är idag osv. Man vet ju själv hur gott det känns inom en då man blir bekräftad att man är helt OK, att man gör ett bra arbete, att man tillför något – ja vad som helst. Sånt som får en att vilja vara med och göra ett gott arbete, kämpa…..

gilla2

Jag ska försöka att bli mycket bättre
på att uttrycka
min uppskattning, visa mitt gillande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar