lördag 26 april 2014

Liten KAN också själv!

Jag har i veckan som gått reflekterat  över orden “kan själv”.
Jag arbetar på en arbetsplats där jag dagligen möter små personer med en stor portion av “kan själv”.
Ibland kan det vara tålamodsprövande men för det mesta  nuförtiden, nu när jag själv har åren av småbarn sedan länge bakom mig och inte längre känner stress av att hinna i tid osv så är det frågan om LÄRANDE, ETT DRIV ATT SKAFFA SIG KUNSKAP och att VÄXA.
Jag såg på vårt lilla barnbarn som under påsken var mycket intresserad av att själv vilja gå upp i vår trappa. Vi bor på tredje våningen. Hennes föräldrar tyckte nog det var för många trappor och det tog längre tid om hon skulle själv gå upp. Givetvis protesterade hon då de bar henne upp – högljutt.
Men som mormor och morfar, tillhör det att ha en annan klocka, vi har all tid i världen!

IMG_2809
                              Morfar gick sidan om och mormor gick
                    bakom och Liten kan själv <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar