lördag 9 april 2011

Ständigt med en femma i fickan….

UpptäcIMAG0082kte en sak idag tillsammans med min man på vår vanliga morgonpromenad längs med stranden. Jag har inte tänkt på det innan, kanske bara för att det är bara jag som brukar gå på toa halvvägs under vår promenad (liten blåsa vid kallt väder).
Hur som helst i morse gick vi båda! Jag på damernas som kostar fem kronor och John på herrarnas som tydligen är gratis!!!
VARFÖR kostar det pengar för att sitta och inte då man står? Kan det vara toapappret som gör det eller?

Eftersom jag inte brukar besöka pissoarer så visste jag inte riktigt hur spolningen gick till – inget papper, det är till och skaka och automatisk spolning sker då dörren öppnas.Aha, så slutsatsen som jag kom fram till var att det är nog pappret som avgör. Fem kronor eller gratis – bara att välja.
Personligen kommer jag att fortsätta att ha en femma i fickan i fall nöden tränger på.
Det kan tilläggas att toan på Pålsjö är en av de bättre strandtoaletter jag har varit på – så den är värd sitt pris. Men tycker fortfarande att det är lite fuskigt!

IMAG0079

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar