tisdag 3 maj 2011

Barn är allt bra härliga….

Vi pratade om gåtor i förra veckan, om vad det var för något, att man skulle se upp och det gällde att vara finurlig och inte låta sig luras. Jag frågade om det var någon som kunde en egen liten gåta.
En liten flicka satt ocFRGETE~1h klurade, hon tittade på mig och undrade vad det var för en liten krummelur i slutet av gåtan.
Ett frågetecken ?
Jag talade om att då man ställer en fråga så skriver man till ett frågetecken efteråt.
Vissa av barnen blev ivriga och frågade om jag kunde en gåta.
Ja, visst sa jag!
”Vad är det som kommer efter hunden? “
De gissade på allt möjligt.
Svaret är svansen, den kommer ju efter hundenLer.
Jag kan, jag kan, jag kan ropade samma flicka som hade frågat om vad det var för en krummelur i slutet av gåtan som jag hade i min bok. Hon tittade på mig och såg lite pillimarisk ut, med ljudlig röst sa hon “det som kommer efter hunden är ju ett frågetecken… precis som du sa”

Man kan inte annat än le för barn är allt bra härliga – frågar man så svarar de.

Ibland blir det verkliga svar på tal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar