måndag 2 maj 2011

Jag - en till 100% engagerad missionärsmamma…..

Man kan ju tro att Anton är vår första som åker iväg på en så här lång resa. Men jag var likadan då Carl lämnade boet för en Finlandsmission. Jag hade ett behov av att engagera mig till 100%. Precis som NU.

Texas-flag Jag kollar mailen, brevlådan, bilder som han har skickat, missionens Facebook sida, tiden, och vädret. Jag letar rätt på information om städerna som han kallas till. Tittar på kartan och försöker göra mig en uppfattning om hur det ser ut där han just nu är och jämför det med Antons egna beskrivningar. Skickar brev med snigelposten, skriver vanliga mail till hans adress. Även om hela Atlanten och lite mer är mellan oss så finns han med mig i mina tankar ständigt – ibland tänker jag att han måste ha hicka så ofta som jag tänker på honom.

Idag så skickade han mail från sitt första ställe “Sulphur Springs “ i Texas. En liten stad med 14000 invånare. Det är varmt fastän sommaren inte har börjat. De har en hel del att göra. En kamrat som är van vid sulphur-springs-txmissionärslivet med mycket ordning och reda. Kanske bra att lägga ribban högt från början.
Av brevet att döma så mår han bra. Det är annorlunda men han lär sig mer för varje dag som går. Han gör sitt bästa.DSCF0741
Han drabbas av hemlängtan lite då och då men har inga planer på att åka hem, han är där för att löpa hela linan ut.

map_of_sulphur_springs_txHans kamera dog innan han hann ladda ner bilderna som han hade tagit ifrån sin första vecka i Texas. Så det fick bli en bild från MTC – språkskolan där han träffade sin kusin Mathilda som också är på mission i USA.

                Säg är han inte fin!

 

1 kommentar:

  1. Wunderbaum... har alltid varit! Han kommer att lyckas med allt han ser som viktigt!

    SvaraRadera