lördag 29 oktober 2011

Vi firar Silver – 25 år!

skanna0028Imorgon - 30 okt 1986 - är det 25 år sedan John och jag gifte oss uppe i Väster Haninge tempel – Stockholm.
Jag har funderat fram och tillbaka hur vi ska uppmärksamma  denna dag – resa, eller köpa något alldeles speciellt till varandra.
Men så insåg jag att John just nu är i början av den som mest stressade perioden på jobbet och ta en liten semester nu är helt uteslutet. Istället gör vi det som vi mest tycker om -  Ta in på något fint hotell, äta gott och riktigt ta hand om varandra. Så vi tar en liten paus från alla måsten och firar vår kärlek till varandra i helgen.

Att tiden har gått ser man på bilderna från vårt bröllop, på våra barn som är vuxna men även John och jag har tillsammans med tiden utvecklats till  de vi är idag.
Saker och prylar har vi inte många kvar sedan den där dagen för 25 år sedan. Jo, förresten vi har en liten gryta kvar som vi fick i bröllopspresent av en av våra gäster. Jag minns det så väl. Han kom fram och gratulerade,  ursäktade att han hade en sådan enkel present till oss. Saken hör till den att vi precis hade öppnat ett stort tjusigt kastrull set med en massa olika grytor med fint mönster som dekor. De där fina kastrullerna har vi bytt ut sedan länge tillbaka men den där lilla enkla grytan har vi fortfarande kvar och den är den bästa som vi har – still going strong kanske lite bucklig och inte lika skinande som för 25 år sedan.
Så det är John och jag och den lilla grytan som i dag firar silver. Jag hoppas på många år till med John vid min sida – för han gör mig till en lycklig  kvinna. 

John o Jeanette0001John o Jeanette0002John o Jeanettes bröllop0001
John o Jeanettes bröllop0002john och jeanette0001skanna0003
 skanna0009skanna0014skanna0024
                DSC02617

          Det viktigaste är alla dagar som kommer efter detta!

1 kommentar:

  1. Vad unga o fräscha brudparet ser ut, ja alla gästerna också. Tänk vilka linjer 25 år ristar i skinnet men själen kan vara intakt och ung i alla fall. Ha det så gott.

    SvaraRadera