lördag 21 januari 2012

En häftig tanke …..

Jag larvläste ett intressant påstående för några dagar sedan.
Fjärilslarven blir inte fjäril under en natt!
Lite att tänka på när man ibland står där otålig och tycker att vissa saker tar så långt tid innan man lär sig eller innan saker som man vill ska ske – verkligen sker.
Jag i mig själv är nog ganska otålig – är ofta ett steg före i allt. Och man kan ju tycka att när man snart börjar närma sig milstolpen av att ha levt halva delen av livet, barnen vuxna och utflugna så borde man ha lärt sig ett och annat!!!
Visst har jag lärt mig – bara att vissa saker tar nog ett helt liv att lära sig utav.
Men är det inte en tjusig tanke att larven bär på kunskap om att den en dag ska bli fjäril.
Så gott folk fortsätt att lära av livet och se vad vi en dag kan bli.
                                                                                                                                        
Bara en häftig tanke……

fjäril

 

2 kommentarer: