tisdag 3 januari 2012

Nyårskrönikan 2011

SDSC00162å här med tre dagar in på det nya året - 2012.
Så kan jag inte mer än säga att det var ett gott år som gick till sin ända.
Året 2011 med många nya erfarenheter, erövringar, nya platser som vi upptäckte och en del nya möten med nya människor som i sin helhet förgyllt min tillvaro.

Jag lyssnade på en intervju om de mest avlagda nyårslöften som människor lovar högt inför familj och vänner precis vid tolvsnåret med glaset i handen och raketer vinandes runt i det stora blå.
Att sluta röka.
Börja träna.
Gå ner i vikt.
Att förverkliga sig själv.

Väldigt bra löften allihop - men kruxet är att de inte blir så långlivade. Ofta går man starkt ut i början och redan kanske – några dagar efter nyår så kastar man sig in i att bryta gamla mönster, man ger järnet i att skaffa sig nya vanor. En undersökning visar att cirka tre månader in på det nya året så stor man pall för det nya men sakta men säkert så faller man tillbaka i gamla hjulspår. Med det i minne så tänker jag inte högt berätta mina nyårslöften. KLART ATT JAG HAR NYA LÖFTEN – men de håller jag för mig själv Ler.

För mig är det viktigt att man sätter nya mål, klättrar högre upp på livets stege, målar några nya sträck på sin livs tavla.
Jag vill ha nya erfarenheter som kan få mig som person att utvecklas som kan få mig att stå pall.
Och med ett nytt år som 2012 så känns det som att allt är möjligt.
2012 kan mycket väl bli möjligheternas år – ett år med vind i seglen.

1 kommentar:

  1. Så ska det låta! Ligger skeppet kvar i hamn når man inga nya mål. Det blåser, Jeanette.
    Svärfar

    SvaraRadera