lördag 2 juni 2012

Finurligt tänk!

Jag visade barnen på mitt jobb en bild på Johanna och Johnnies lilla flicka som de väntar. Den officiella ultraljudsbilden fångade en liten sessas profil i närbild – vårt första barnbarn. Oh,vad hon är söt, fin och gullig hon är var barnens uttryck. Men en liten flicka tittade på mig och sa:
“Jeanette, har Johannas baby kommit ut nu? Nej, sa jag den ska stanna inne några månader till för att växa och bli stark. Jag såg på henne att tankarna fortsatte att snurra i huvudet på henne. Hon sa: Alltså, har din mobil varit nere i Johannas mage och tagit ett kort på babyn?
Inte så dumt tänkt – ganska finurligt tänkt……..
Hon vet ju att man tar kort med mobilen och babyn är ju fortfarande i Johannas mage Ler.
SONY DSCfreja2

Senare på kvällen bjöds det på tjejmiddag som hade ett visst svinn denna gången. Den blev mer till en middag för farmor och mormödrar emellan under temat ROSA som firade dagens Sessa.

Förrätt: Toast med pink lax, avocado,citron toppad med romsås
Huvudrätt: En midsommarnattsdröm med alla dess tillbehör – sallad på rödbetor,fetaost och valnötter
Efterrätt: Jordgubbar med gräddmjölk

DSC05218DSC05219

2 kommentarer:

  1. Vad är en midsommarnattsdröm? och vilka roliga festrt ni har - DOM kommer du att sakna om du beger dej nån annanstans i landet

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnel, midsommarnattsdrömmen bestod av sill, svensk nypotatis och alla tillbehören som vi gillar - ägg, gräslök&rödlök, gräddfil, isbergssallad med gurka och tomater och den lilla extra rosa salladen med rödbetor, fetaost och valnötter. ALLT SMAKADE SOM EN LJUVLIG MIDSOMMARNATTSDRÖM. Klart att jag kommer sakna mitt lilla tjejgäng med alla våra middagar men dit vi flyttar så tar jag med mig idéen med att ha tjejmiddagar en gång varannan månad. Det blir nya middagar - med ny vänner som jag hoppas på att få. Kram

    SvaraRadera