onsdag 6 oktober 2010

Anton fick sina papper idag!

DSC02863Jag kollade mobilen flera gånger idag på jobbet och på vägen hem, men inget sms ifrån Anton.
Då fick han väl inte pappren idag heller.
Han möte mig vid dörren när jag kom hem och såg väldigt förväntansfull ut. “När kommer pappa hem idag” frågade han.
Då förstod jag att nu hade brevet äntligen kommit.
Typiskt av alla dagar så skulle John jobba över just idag. Han skulle provköra bilar på Anderstorps racingbana och skulle komma hem senare.

Vi har gått av och an hela eftermiddagen “det känns som jag fyller år idag och skall öppna presenter – samma spänning” sa Anton. Och jag kände det på samma sätt. Timmarna såsade sig fram och det kändes som en evighet innan John kom hem.

Vi samlade mobiler och de fasta hemtelefonerna så att vi kunde nå så många av vår släkt och familj runt om i vårt avlånga land så snabbt vi visste destinationen för hans kommande två år.
Johanna och Johnnie i Stockholm var med Live i telefonen då vi filmade Antons öppnande . Vi försökte få med Carl också men han svarade inte – så han fick reda på det lite senare då alla de andra också  fick det.
Texas Dallas missionen och han reser den 22 februari 2011. Han blev jätteglad och vi med – verkligen jätteroligt!

DSC02868 DSC02872 DSC02864

1 kommentar:

  1. Grattis, Grattis, Grattis. Jag ar sa stolt over dig Anton. Det kanns hur konstigt som helt att skall aka pa mission. Du ar for ung va? Nej... jag ar bara gamal! Valkommen till USA!

    SvaraRadera