torsdag 28 oktober 2010

Min favorit både söt och salt!

Tänk att man kan få allt i en enda bit – ja det är ju klart om man biter på rätt sätt förstås!
Ger man sig i kast med att bita rakt över antingen under ifrån eller rakt ovan ifrån så kan man känna smak av både söt och salt samtidigt. Det kan inte bli bättre än så.
Nu kanske någon tänker “vad bladdrar hon om”.
Jag pratar om Hallonlakrits skallar – mitt favorit godis. Visste ni att det till och med finns en facebook-sida för de som gillar sådana skallar? Självklart har jag gått med i den sidan och gillar.

Tittar man på vad den innehåller så är det:
Maltitol, modifierad stärkelse, vatten, ammoniumklorid, äpplesyra, salt, ytbehandlingsmedel (veg. olja, karnabuvax),
färg E 120, E 153, aromämnen.
Energivärde per 100 g:
Kcal 196, Kjoul: 819, Kolhydrat: 86,3 g, Protein: 0 g, Fett 0,17 g.
VID STÖRRE INTAG – LÄTT LAXERANDE.

Kanske intressant men vem bryr sig när man står där framför lösgodis lådorna i videobutiken. Inte jag iallafall
Hallonlakritsskallar ligger alltid i min påse och de är och förblir min favorit

Sött och salt i en enda bit.

hallonlakritsskalle

1 kommentar:

  1. Mmmmmm gott! Ja de ligger oftast i min påse också :) Men en sak som apselut alltid ligger i min påse, som är min favorit är salmiak balkar! MMMMMM! Mumma :) hehe.. Salt och tuggigt, fantastiskt! Man får ha något fruktigt till sen och så choklad såklart!

    SvaraRadera