onsdag 10 november 2010

En första släng av vinterkylan–Allhelgonahelgen

När vi lämnade Skåne i fredagskväll efter våra jobb så var det 8 grader VARMT. Fem timmar senare så var vi på landet utanför Örebro och då vart det 4 minus grader KALLT. Det kändes – jag hade alldeles för tunna kläder med mig, önskade nästan att jag hade tagit dunjackan med istället!
Det var en snabbvisit hos Gunnel och Arne praktiskt taget bara vila huvudet några timmar på kudden innan vi körde vidare upp till Stockholm. Men effektiva som vi är så hann vi med både Laxbakelser, mysigt små prat inpå småtimmarna, klia Morro och Ralle bakom öronen och en värmande brasa i eldstaden – innan vi vinkade farväl.
Tidigt på lördag morgon så hann jag ut och fångade  lite av det kalla med min kamera.DSC02958DSC02957

DSC02955DSC02956

Vi hade en tid att passa i Stockholm så vi lämnade strax efter frukosten. Vi besökte HELA familjen templet i Väster Haninge. Vad speciellt det var för John och mig som föräldrar att ha familjen samlad så här innan Anton sticker iväg till Dallas Texas som missionär. Vi känner oss väldigt tacksamma över vår familj – jag verkligen älskar var och en.

DSC02973

Eftermiddagen tillbringade vi inne i värmen hemma hos Johnnie och Johanna med uppdateringar om vad som händer i våra barns liv.  Vi skrattade mycket, spelade spel och åt god mat.

DSC02979DSC02989DSC02991

DSC02987DSC02996DSC02999

På kvällen följde vi med delar av Johnnies familj till Skogskyrkogården för att tända lite ljus. Så vackert det var – har aldrig sett så många tända ljus och det var många människor som var ute och promenerade kvällen till ära i den kalla vintern.
När vi kom hem drack vi rykande varm choklad med vispgrädde och marshmallows och åt pepparkaksmuffins.DSC00198DSC00199

En jättefin Allhelgonahelg med hela familjen – och en släng av den första vinterkylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar