onsdag 3 november 2010

Lycklig helt och hållet!

MuminmammaDen största lycka en mamma kan känna är väl ändå när man ser sina barn stå på egna fötter och med stor säkerhet ta sig an vardagen med alla dess bestyr på ett skanna0048moget sätt. När man ser lyckan i deras liv. När man hör om alla små roliga reflektioner som de gör.  När man ser dem förverkliga sina drömmar och fånga ögonblicken som formar dem till alldeles speciella individer.  Men även också då man ser dem kämpa i motvind, hur dom rakryggade går ut ur stormen och sen får höra – mamma livet leker igen.

Tänk inte kunde man föreställa sig dessa känslor som man skulle berikas med då man bar på dem tryggt där inne i magen. Inte ens då man höll dem i sin famn för första gången kunde man riktigt förstå den lycka som man helt och hållet skulle få känna.
Jag har inte bestigit något berg, jag har inte gjort några djupdykningar, jag har inte seglat jorden runt och inte heller har jag hoppat bungyjump. Men om jag skulle lista saker som jag är mest stolt över så är min roll som mamma den som ligger i topp och som slår allt annat här världen.

TopTop-1Top-2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar