lördag 20 november 2010

Om jag vore en ….

 IMG_5508
En bil då skulle jag vara en Porsche, en slimmad och snabb modell som ligger som en rem på vägen.
Skulle jag vara ett djur  - ja, då skulle jag hellre vara en delfin, en som klyver vattnets våg som en pil.
Om jag vore en båt skulle de vara en med halat segel på väg in i hamn en skymnings kväll för några timmars vila.
Om jag vore en motorcykel –  helst en Harley med skinnfransar som vajar i farten.
Om jag var ett hus –  då skulle jag vilja vara ett vindpinat kalkstenshus på Gotland.
Om jag vore en maträtt – då skulle jag vara en svampomelett för den har två sidor och något läckert i mitten.
Skulle jag vara en godis – då vill jag vara en fillidutt, först salt, sen sur och sist söt.
Vart jag en juldekoration –  självklart vill jag vara stjärnan för den sätter man i toppen.

Slutklämmen är att ibland måste man se sig själv i andra perspektiv för att se sitt bästa jag.
Med andra ord så är jag på väg emot mitt bättre jag.

1 kommentar:

  1. Vi behöver alla mer positivt tänkande.Då får man mer energi och livet känns lättare att leva.Man blir också en roligare person att vara tillsammans med!!
    kram
    Christina


































    Christina

    SvaraRadera