onsdag 24 november 2010

Ja, se det snöar….

Då vDSC00119art det vinter igen! (konstigt för det känns inte länge sedan sist)
Overaller, mössor, halsdukar,vantar, stövlar och fem minuter senare våta vantar –
19 gånger 2, kalla fötter, röda kinder och nästippar, slaskig hallmatta och två torkskåp men allt i detta en förundran över allt det där vita utanför fönstret. Stora flingor som trillar ner ifrån himlen.
Som lägger sig som bomull på marken, snöänglar, snögubbar och pulkor.
Jag kan inte låta bli att smittas av ungarnas första entusiasm över att det är vinter.
Allt blir genast mycket ljusare, snön lyser upp allt det grå. Och jag finner mig själv blicka ut genom fönstret för att bara betrakta allt det vackra.
Det inspirerar till promenad längs med stranden i skymningen. Varm choklad med marshmallows.
Kylan biter i kinderna och jag är glad över mina nya vantar med pälskant.
ja, se det snöar det var väl roligt hurra……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar