torsdag 16 september 2010

Den bästa funktionen i min mobil

Jag måste erkänna att snoozen i min mobil är bäst - vilken härlig funktion.
Jag kan till och med sätta väckningen lite tidigare än jag måste gå upp. Bara för att jag ska hinna med att trycka av snoozen några gånger extra, innan det är ett absolut måste att gå upp.
I morse var det nästan omöjligt att få upp ögonlocken kände i hela min kropp att det inte kunde vara morgon redan. Och mörkt var det ute fortfarande, regnet öste ner och vinden piskade på inglasningen. Hade bara lust att kura ihop mig ännu mer under täcket.
Efter att ha tryckt av ett flertal gånger på denna genialiska uppfinning så var det bara att gå upp och möta dagen – torsdag och allt vad den hade att erbjuda.
På något konstigt sätt så verkar snoozen för mig vara lite av en årstidsgrej – ligger kvar och trycker i sängvärmen ju kallare och mörkare det blir på morgonen. När det är ljust och somrigt där utanför så behövs nästan inte snoozen alls för att jag ska vakna.


Så slutklämmen blir hurra tre gånger alla ni som snoozar………
HURRA, HURRA och åter HURRA.

 Snooze

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar