lördag 18 september 2010

Står upp för tjejmiddagar….

Jag blir alltid lite full i skratt när jag tänker på en vis reklam som gick för en tid sedan om en kvinnas liv efter 40+ hur hon stretar och fullständigt kravlar sig igenom livet. Inte så nöjd med med sitt jobb, ungarna utflugna, en man som bara vill titta på nyheterna, sommarstugans drömmar grusade och till det viktigast TJEJMIDDÀGAR fastän man inte längre är någon tjej…..

Jag vill på det bestämdaste hävda att man gör sig inte äldre än vad man är!!! Jag går på tjejmiddagar, känner mig fortfarande som en tjej och står upp för det.

Allt började för snart tre år sedan då Rebecka, Rakel och jag satt och spånade efter en hjälpförenings aktivitet.
"Vi kanske skulle göra en julinspektion hos varandra”
Så vi gjorde en liten inbjudan till några stycken som vi vet älskar julen och hittade på ett namn för hela grejen, JULGRANENS VÄNNER  - vi har vart fast sedan dess.

Vi har träffats sedan dess hemma hos varandra och diskuterat allt mellan himmel och jord, skojat, avnjutit många härliga trerätters menyer och framför allt skrattat i massor. Det har gått gänget runt. Ibland har vi haft teman för våra middagar
te x Mamma Mia kväll med klädsel därefter och bara grekiskt, sommarkväll med italienskt på menyn med nattbad (även om det var inte så många som vågade – vattnet var kallt).
 
Denna kvällens tema var “paketfest” som vi med en tärning avgjorde vem som fick vilka paket, spänningen var olidlig och det verkade som alla ville ha Lindsay´s paket. Vi hade vilda gissningar om vad det kunde vara eftersom Lindsay själv var mycket angelägen om att ta just det paketet. “Kanske en ram med ett foto på Mike”.
Kvällens värdinna var Monica och middagen gick i havets tecken – tonfisk toast, ungsbakad lax med alla dess tillbehör, och en morotskaka som dessert.

Och allt väldigt härligt tjejigt….
      

1 kommentar:

  1. Vilka kul saker ni gör - mat och trivsel brukar aldrig bli fel

    SvaraRadera