onsdag 8 september 2010

Höstens första förkylning kom tidigt

Operation C-vitamin chock måste nog sättas in emot en snörvlande näsa med lite torra och lätt röda näsborrar, en strävimage hals som gör ont så fort man sväljer, ett huvud som bankar och kroppstemperatur som visar lätt feber.  Sidan om mig på sängbordet står det en nässpray med mentol, en ask med halstabletter,  ett urdrucket glas med bamyl och ett annat med ramlösa i. På andra sidan ett gäng pappersnäsdukar och tv-kontrollen. Jag tror att jag har sett samtliga serier som jag aldrig annars inte följer. Läst alla tidningarna på sängbordet.  Inget roligt på facebook heller.
Inte ens harpan känns rolig idag. Känns det igen?
TRIST att vara förkyld.

På mitt jobb delar vi barn och kollegor allt – upplevelser och BACILLER. Det är väl kanske mitt yrkes baksida. Undra om man någonsin blir immun emot barnbaciller?
En låt med Robban Broberg passar precis idag “hela dagen är det attjo det är inte någe lattjo, alltihop är lite prosit jag är alltid röd om nosit. Goddag, goddag här kommer jag snoriga Sture”…….

Jag tror jag återvänder till sängen och drar täcket över mig och sover en lur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar