torsdag 9 september 2010

Min man hejare på nästan allt!

En kväll när vi satt i soffan och tittade på en film så utbrister min man - “Titta vad konstig den fisken ser ut, den kan ju inte stänga munnen!” 
Vi synade fisken, som är en sort som heter slöjstjärt och mycket riktigt den kunde inte stänga munnen på grund av att en stor sten hade fastnat i gapet på den.
Jag vet inte hur mycket obehag en fisk kan känna men det såg direkt smärtsamt ut och på något underligt sätt så tyckte jag att den såg lite panikslagen ut.
Stackaren! Det var väl inte så mycket man kunde göra tyckte jag. Utan det mest lindriga var väl att ta upp den och spola ut den i snabbvägen ut till havet = toaletten.

Nej sa min man och plockade upp den med sina händer, han höll den i ett järngrepp, satte spotlighten på den och agerade kirurg med ett grill spett  som han lyckades pilla ut stenen med. Sedan släppte han tillbaks fisken i akvariet.
Som lugnt simmade vidare och såg ganska oberörd utav den omskakande händelsen.

Nu hör det till saken att den några veckor senare fick sätta sitt liv till på grund av att den höll på att käka upp alla sina fisk grannar. I slut ändan blev det ändå snabbvägen, men poängen är att min man är en hejare på nästan allt – till och med på att rädda livet på fiskar!!!

 DSC02582

1 kommentar:

  1. Jag upphör aldrig att förvåna mig över vad man kan upptäcka hos sin andra hälft. Under hela livet. Inte visste jag att John också var kirurg. Men även detta benade han ut...

    SvaraRadera