söndag 29 augusti 2010

Livet är som att cykla!

MM900283992[1] För att hålla balansen måste du vara i rörelse, de orden sägs Albert Einstein ha yttrat någon gång under sitt liv Jag är ständigt på språng från den ena saken till den andra, både i handling och i tanke. Jag kan riktigt känna livet!
Vardagarna är fyllda med arbete och helgerna ett tag framåt uppbokade med diverse aktiviteter. Nästa helg ska vi träffa Johanna , Johnnie och Carl i Stockholm – Gissa om jag längtar?

Det är väl konstigt hur snabbt man kommer in i vardagen efter semestern. Stegräknaren plockades fram igen och just nu är jag mitt uppe i en 14-dagars rensningskur som ska få mig tillbaka till mitt mer disciplinerade liv. Inga fler grillkvällar eller strandfika på ett bra tag i sikte. Slut med chips, godis och slimmare lunchboxar är en reality igen. Det var härligt att träffa kollegorna och ungarna igen trots att vi befinner oss mitt upp i inskolningstider med mycket pip och åter pip – den värsta tiden på hela året. Ja, jag känner livet!

Jag konstaterade att det är bara lite mindre än fyra månader kvar tills det är jul!
Det är konstigt med mig efter sommaren så tycker jag alltid att det kan bli jul meddetsamma, hoppa över hösten.
Stressa – Nej, jag stressar inte bara hundra bollar i luften. Försöker trots allt eftersträva balans i livet , lagom dos av allt – arbete, rörelse och vila. Tur att det finns olika växlar på min cykel.

1 kommentar:

  1. Jag cyklar mellan två datorer en uttjänt och en ny och hjärnan går på högvarv, benen rör sig inte alls och har jag tur lyckas jag varje dag till 50% men som du säger - det är livet! Bra tankar du har i din blogg.

    SvaraRadera