fredag 20 augusti 2010

Sista dagen på semestern – tillbaka till rutiner

DSC02610Tänk att semestern sjunger på sista versen!
Tiden har fullständigt flugit iväg – har hunnit med både det ena och det andra. Umgåtts med familjen, båda barnen från Stockholm har varit nere med sina respektive – Johanna med sin man Johnnie och imorgon kommer Carl hem med sin flickvän Mona.

Pysslat med projekt som lapptäcke, hitta ny fantastisk musik och en nystartad Blogg.  Anton har blivit klar med sina missionspapper och vi har börjat inhandla saker som han ska ha med sig då han reser iväg. Vi har umgåtts med vänner. Ätit gott ute på restauranger. Shoppat. Läst böcker och tittat på många filmer. Sovit länge på morgonen och gått och lagt mig sent på kvällen. Fotograferat. Besökt Danmark. Besökt Helsingborgs festivalen och ätit glass ute på Sofiero. Med andra ord så kan jag säga att jag har hämtat ny energi inför hösten och fått dagar då jag bara har fått vara –gått och skruttat i pyjamasen frampå eftermiddagen då det har regnat.

Vädret kan man mest beskriva som sol, regn och vind varannan dag – badkassen stod packad hela semestern så det var bara att släppa allt som man hade i händerna för att få maximalt utbyte av solens timmar som har erbjudits. Baden - har varit många på olika stränder och temperaturen har varit varierande. Och matsäckarna har sett olika ut. Min sommarsten har jag plockat, den som ska ligga i min jacka under hela långa vintern. som jag ska känna på, längta och drömma till nästa sommar med.

Så med sommarens alla intryck, smaker, dofter och bilder är jag redo vardagens rutiner – arbete och ansvar. 

DSC00161 DSC02219DSC02464DSC02259    DSC00033

 DSC02318 DSC02704 DSC02707 DSC02299

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar