torsdag 12 augusti 2010

Varför Mrs Magorian?

 

DSC02576

Mrs Magorian är ett namn taget ifrån fantasin som jag bara tyckte passade på början till något nytt.
 En spegling av något större som är på väg att komma ut.
Jag har funderat på vad jag vill med min blogg, vad är det jag vill uttrycka?

Många av mina vänners blogg handlar om resor och ställen som de har besökt. Vad som händer i familjen eller om alla fina inköp de har gjort – en Gucci väska hit och en Rolex klocka dit. Jag vill nog hellre spegla vad mitt hjärta slår, vad min hjärna skapar och vad min själ insuper.


Jag vill skriva om att ibland kan
37  välanvända sekunder vara ett helt liv.
Jag vill skriva om gyllene ögonblick, om stjärnstunder och om hur livet beter sig på min sida av planeten. Jag vill återge hur jag i min klättring på väg emot toppen blir korrigerad och och kärleksfullt tillhyfsad av mina nära och kära.

Med andra ord beskriva att jag har mycket att leva för.  Tack, alla ni i min omgivning för den färgglada skara som ni utgör, för er humor som sätter spår i era ansikten.

 Jag älskar er!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar