lördag 14 augusti 2010

Vad är det här för ordning!

NEJ, mamma du ska inte gå på alla pappas påhitt!
Ska vi bara ha pannkakor till kvällsmat, får jag ingen riktig middag! (han gick iväg till Hemköp och köpte en egen fryspizza).
Jag vill ha tillbaka min mamma igen, så som hon var innan!
Det var min yngsta sons ord till mig härrom dagen som gör att jag har gått här och småskrattat för mig själv. Jag tror att han menar innan facebook och min blogg kom in i mitt liv.  Jag är den första till att erkänna att sådant skulle aldrig jag syssla med och det har tagit lång tid innan jag hoppade på tåget.

Jag funderade på vad det var som gjorde att jag inte ville innan. Den största anledningen var nog att datorn aldrig var ledig fastän vi har tre stycken i vårt hushåll. Skulle jag boka tid, så insåg jag snabbt att jag hade fått ta passet mellan 02.00 – 06.00. Det som ingen annan ville ha. Då hade jag varit tvungen att sätta tändstickor som stöttning för ögonlocken.
Men nu med två ungar som har flugit ut ur boet och den sista som är på väg att också lyfta. Så har jag hur mycket dator tid som jag vill, jag har till och med en egen sprillandes ny dator. Jag har kommit på fördelarna med facebook och allas bloggar framför allt mina egna käras bloggar. Att trots avstånden emellan oss så känns det bättre att kunna se en kommentar, en bild  eller läsa en tanke. Och då vet jag att allt är lugnt. Givetvis går telefonen varm emellan oss också.

DSC02624

Så det är bara att vänja sig. Detta är den nya ordningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar